Ders İçerikleriBölümümüz ders içerikleri hakkında oluşturulan özet açıklamalara aşağıda yer verilmiştir. Derslere ilişkin daha detaylı ve sistemli bilgiye "Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi" sayfasından ulaşılabilir. "Devrim Baran" I. DÖNEMTemel Tasarım Atölyesi: Dersin Amacı: Bu ders, tasarımın temel unsurları olan önemli kavram ve konuların (renk, doku, denge, kompozisyon vb.) farklı malzeme ve uygulamalarla öğretildiği bir eğitim süreci olarak planlanmıştır. Temel prensiplerin “anlam ve kavram” diyalektiği içinde öğretilmesinin amaçlandığı bu ders ayrıca 2. dönemde bulunan İletişim Atölyesi dersinin de temelini oluşturmaktadır. Birbirini tamamlayan bu dersler (Temel Tasarım Atölyesi ve Temel İletişim Atölyesi) tasarım ve iletişimin bütüncül bir yaklaşımla değerlendirilerek anlaşılmasını amaçlamaktadır. Öğrenme Çıktıları:
İletişim Kavram ve Yaklaşımları (İletişime Giriş):
Desen / Sketch Çizim:
Felsefe:
İngilizce I (Üniversite Zorunlu) AİİT I (Üniversite Zorunlu) Türk Dili I (Üniversite Zorunlu)
Bu derste Temel Tasarım Atölyesi dersinde öncelenen önemli kavramların iletişim gücü ve çeşitliliği üzerine geniş uygulamalar yapılacaktır. Temel tasarımın unsurları olarak öğretilen genel bilgilerin iletişim mesajlarına/nesnelerine dönüşümünün sağlandığı bu derste örneğin renk öğrenen bir öğrenci bu derste rengin iletişimi üzerine birçok uygulama gerçekleştirme şansına sahip olacaktır. Dolayısıyla tasarımın temel unsurları uygulama alanları içinde daha anlaşılır hale gelecektir. Ayrıca öğrencilerin vektörel bir programı da öğrenmeye başlayacakları ders olarak planlanmıştır. Temel tasarım ve temel iletişim derslerinin amacı bir bütün olarak İletişim Sanatları Atölyesi dersinin hazırlık aşaması gibi görülmelidir. İletişim Tartışmaları I (Kişisel ve Kişilerarası İletişim): “İletişim Tartışmaları” ders silsilesi bulunduğu dönemdeki atölye dersindeki uygulamaların teorik alt yapısı olarak planlanmıştır. Örneğin bu dersin konusu olan kişilerarası ve kişisel iletişimin konusu olan algı temel iletişim atölyesin de renk algısı olarak karşımıza çıkacaktır. Temel Yazılım Bilgisi: Sanat Tarihi XIX. Yüzyılda ortaya çıkan sanat oluşumlarının tarihsel süreç içerisinde gelişim koşulları; Neoklasik Akım, Romantizm, Realizm, Barbizon Okulu, Sembolizm, Oryantalizm vb. resim, heykel, mimarlık, müzik, sinema vb. disiplinlerin önemli yapıtlarının sanat tarihi içindeki yerlerinin ve önemli eserlerinin tanıtılması da ders kapsamında planlanmaktadır. İletişim Felsefesi İngilizce II AİİT II Türk Dili II
İletişim Sanatları Atölyesi I “İletişim Tartışmaları II” dersini oluşturan Halkla İlişkiler ve Reklam teorisinin uygulama alanı olarak düzenlenen bu dersin amacı “anlam” oluşturma ve görselleştirme becerisi geliştirmektir. İletişim tasarımının ilk önemli adımı olan anlam yaratmak belirli bir sistematiği ve uygulama pratiği gerektiren önemli bir süreçtir. Dolayısıyla öğrenciler bu derste gerekli uygulama sistematiğini yardımcı yazılımlar kullanarak öğrenme fırsatı yakalayacaklar. İletişim Tartışmaları II Bir önceki aşamasında iletişimin temel kavramlarını öğrenen öğrenciler bu dersle birlikte iletişimin önemli uygulama alanlarından olan Halkla İlişkiler ve Reklamcılığın teorisini, ilgili kuram ve kuramcılarını tanıyacak, alana özgü önemli uygulamalar üzerinden seçilen örneklerin metin inceleme ve çözümlemelerini gerçekleştireceklerdir. Ayrıca öğrencilerin temel düzeyde Halkla İlişkiler ve Reklam kampanyası düzenleyecek projeler geliştirmeleri de planlanmaktadır. Sanat Felsefesi Sanat ve sanat eserinin tanımı, eserin ve yaratıcılığın doğası, sanat ve duyusal iletişim ilişkisi, estetik değer ve yargıların incelenmesinin amaçlandığı bu ders öğrencilerin konuyla ilgili ana sorulara ve çözümlerine felsefi cevaplar yaratacaktır. Felsefi argümanlar üzerinden tartışılacak temel sanat kavram ve yaratılarının iletişim işlevleri tartışma konusu yapılacaktır. Mobil Cihazlarda Uygulama Tasarımı Bu dersin amacı, mobil uygulama geliştirmede fikir, tasarım ve teknolojik katmanları uygulama, yayınlama ve dağıtma parantezinde bir araya getirerek iş üretme becerisi kazandırmaktır. Web sitelerinin geniş kullanım alanını her geçen gün daraltan mobil cihazlar ve uygulamalar birçok farklı amaç doğrultusunda tasarlanmaktadırlar. Dolayısıyla önemli iletişim kanallarından biri olan bu uygulamaların fikir geliştirmekten uygulama aşamasına kadar tüm basamakları bu derste öğretilecektir. Ses ve Görüntü Tasarımı Öğrencilerin stüdyo ve stüdyo dışı çekimlerde elde ettikleri görüntü ve ses malzemesinin kullanımı hakkında uygulamalar yapması amacıyla ekipmanların ve yazılımların amaca uygun bir şekilde kullanımını öğrenecekleri bu derste ayrıca ses tasarımının tarihi gelişimi, sesin fiziksel özellikleri, analog dijital dönüşümü, ses kayıt ve edit teknikleriyle efektleri bu dersin içeriğini oluşturmaktadır. Tipografi Tipografinin tarihsel gelişimi, yazı ve ilk alfabeler, baskı teknolojileri ve baskının gelişimi, tipografinin temel terimleri, harf anatomisi ve yazı karakterleri, font, espas ve kelime, espasta özel durumlar gibi önemli tipografik katmanların anlatıldığı bu dersin amacı tipografik yaklaşımı ve anlayışı iletişim tasarımının önemli bir anlatımı olarak öğrencilere aktarabilmektir. Stop Motion Animasyon Bu dersin amacı iki boyutlu durağan görüntüden hareketli görüntüye ve animasyona geçiş sağlayabilmektir. Dersi alan öğrenciler Stop Motion tekniklerini öğrenerek bir proje geliştirirken farklı çizgi film ve animasyon öğrenmenin ilk adımını da atmış olurlar.
İletişim Sanatları Atölyesi II “İletişim Tartışmaları III” dersini oluşturan Gazetecilik ve Haber teorisinin uygulama alanı olarak düzenlenen bu dersin amacı yaratılan anlamı “söyleme” dönüştürebilme becerisi geliştirmektir. Yaratılan anlamın görsel yansımalarının bir söylem olarak nasıl varedileceğinin yollarının uygulamalı olarak öğrenildiği bu ders yayın grafiği vb. yüzey tasarımlarını ve ilgili yazılımları öğrenciye aktaracaktır. İletişim Tartışmaları III İletişim Bilimleri arasında temel alan olarak kabul edilen Gazetecilik ve Haber teorisi, ilgili kuram ve kuramcılar üzerinden tanımlanırken öğrenciler aynı zamanda haber yazma pratiği de geliştirme fırsatı yakalayacaklar. Metin ve görsel malzemenin nasıl yan yana getirildiği ve iletişim kanalına dönüştüğü birçok önemli örnek üzerinden tartışılarak teori ile nesnel gerçek arasında bir ilişki geliştirilecektir. İletişim Araştırmalarında Yöntem Bu dersin amacı iletişim araştırmaları hakkında betimleyici düzeyde bilgi birikimini sağlayabilmektir. İletişim kuramları temeli üzerine yapılandırılan derste, mevcut iletişim araştırmalarının okutulup irdelenmesi ve öğrencilerin araştırma tasarımları yapmaları hedeflenmektedir. Web Tasarımı ve Çokluortam Bu dersin amacı öğrencilerin web sitesi tasarımı ve yapılandırmasının teknolojilerini kullanabilmeleri, içerik yönetim sistemlerini kullanarak WWW standartları için web sayfaları kurmaları, HTML, CSS ve temel web tasarım prensiplerini uygulayabilmelerini sağlamaktır. Bu dersle öğrenciler web standartları, kullanılabilirliği, iş akışı ve erişilebilirliği için tasarım yapmayı öğrenirler. Web tasarımıyla birlikte çoklu medyayı keşfederken öznel grid sistemlerini inşa ederek “esnek” (responsive) tasarım bilgisi sağlarlar. Kurgu ve Efekt Tasarımı Bu dersin amacı öğrencilerin kısa film, belgesel, haber, sosyal medya içeriği ve video klip vb. kendi filmlerini kurgulayabilmesini, sektörün her alanında çok hızlı, hatasız ve içeriğe en uygun şekilde montaj yapabilmesini amaçlamaktadır. Aynı zamanda gerekli yazılımları öğrenen öğrencilerden değişik mantıkta uygulamalar yapmaları istenecektir. Böylelikle öğrencilerin aktif biçimde derse katılımları sağlanacaktır. Animasyonda Temel Hareketler Bu dersin amacı öğrencilerin animasyonun temeli olan klasik animasyona giriş yapmalarını sağlamaktır. Animasyonun temel prensiplerinin öğretileceği bu derste, temel hareket bilgisiyle her türlü karakter ya da öğe canlandırabilecektir. Aynı zamanda bu birikimlerin sonucu olarak; kısa filmler, reklam filmleri, sinema filmi vb. yapıtlarda efektif olarak animasyon içeren öğeler yaratabileceklerdir. 3D Modelleme Öğrenciler bu dersle birlikte modelleme kavramının günümüz sayısal ortamına kadar olan gelişimini, üç boyutlu geometrik form üretmede hareket, zaman, ışık, malzeme, senaryo ve sahne oluşturma yöntemlerini, ışık, kamera ve malzeme değişimlerinin kontrolünü, farklı yazılımların “render” parametrelerini öğrenecekler. Aynı zamanda üç boyutlu materyal kaplama, renk, ışık, derinlik uygulamaları ve geliştirilmiş gerçeklik ile fotogerçekçi simülasyon ve animasyon uygulamalarında pratik yapma şansı yakalayacaklar.Bu içerik 22.07.2020 tarihinde yayınlandı ve toplam 7490 kez okundu.
|