Ana Sayfa » Ders Bilgi Paketi
Ders Bilgi Paketi___________________________________________________________________________
IST 101 – TEMEL TASARIM ATÖLYESİ
___________________________________________________________________________
IST 102 – TEMEL İLETİŞİM ATÖLYESİ
___________________________________________________________________________
IST 103 – İLETİŞİM KAVRAM VE YAKLAŞIMLARI
___________________________________________________________________________
IST 104 – İLETİŞİM TARTIŞMALARI
___________________________________________________________________________
IST 105 – FOTOĞRAF SANATI
___________________________________________________________________________
IST 106 – TEMEL YAZILIM BİLGİSİ
___________________________________________________________________________
IST 107 – DESEN VE HIZLI ÇİZİM TEKNİKLERİ
___________________________________________________________________________
IST 108 – SANAT TARİHİ
___________________________________________________________________________
IST 109 – FELSEFE
___________________________________________________________________________
IST 110 – SANAT FELSEFESİ
___________________________________________________________________________
IST 201 – İLETİŞİM SANATLARI ATÖLYESİ I
___________________________________________________________________________
IST 202 – İLETİŞİM SANATLARI ATÖLYESİ II
___________________________________________________________________________
IST 203 – İLETİŞİM TARTIŞMALARI II
___________________________________________________________________________
IST 204 – İLETİŞİM SANATLARI ATÖLYESİ III
___________________________________________________________________________
IST 205 – İLETİŞİM FELSEFESİ
___________________________________________________________________________
IST 206 – İLETİŞİM ARAŞTIRMALARINDA YÖNTEM
___________________________________________________________________________
IST 207 – MOBİL CİHAZLARDA UYGULAMA TASARIMI
___________________________________________________________________________
IST 208 – İNTERNET TEKNOLOJİLERİ VE ÇOKLUORTAM
___________________________________________________________________________
IST 209 – SES VE GÖRÜNTÜ TASARIMI
___________________________________________________________________________
IST 210 – KURGU VE EFEKT TASARIMI
Bu ders, “IST 209 Ses ve Görüntü Tasarımı” dersinin devamıdır. Öğrencilere Adobe After Effects yazılımını kullanarak hareketli grafikler, efektler ve animasyonlar oluşturma tekniklerini öğretir. Öğrenciler, programın araçlarını kullanarak kendi projelerini geliştirirler.
___________________________________________________________________________
IST 211 – TİPOGRAFİ
___________________________________________________________________________
IST 212 - ANİMASYONDA TEMEL HAREKETLER
Bu derste, öğrencinin "IST 209 - Ses ve Görüntü Tasarımı" ve "IST 213 - Stop-Motion Animasyon" derslerinde öğrenmiş ve kavramış olduğu görüntü tasarımı ve hareket tasarımı unsurları bir araya getirilerek Autodesk MAYA yazılımı ile, üç boyutlu uzayda temel hareketlendirme çalışmaları yapılmaktadır. Öğrenci, animasyonun on iki prensibi üzerinden çeşitli temel animasyonlar üreterek ara sınav için bir, final sınavı için bir olmak üzere iki tamamıyla görüntü işlemesi tamamlanmış içerik üretir ve dönem boyunca ödevleri haricinde bu projelerine çalışır.
___________________________________________________________________________
IST 213 – STOP MOTION ANİMASYON
___________________________________________________________________________
IST 214 - 3D MODELLEME
Bu derste, öğrencinin temel tasarım eğitimi ile öğrenmeye başladığı üç boyutlu uzayda objenin tasarlanması ve görselleştirilmesi konusu, Autodesk MAYA yazılımı aracılığıyla dijital düzleme aktarılır. Öğrenci, bir objenin hangi primitif üç boyutlu şekillerden oluştuğunu kavrar ve basit objelerin üretiminden yola çıkarak karmaşık sert-yüzey (hard-surface) modeller üretmek için çalışmalarını sürdürür. Öğrenciye ara sınav ve final sınavı projesi olarak dersin yürütücüsü tarafından birden fazla modelleme projeleri verilir.
___________________________________________________________________________
IST 301 – İLETİŞİM TARTIŞMALARI IV
___________________________________________________________________________
IST 302 – İLETİŞİM TARTIŞMALARI V
___________________________________________________________________________
IST 303 - 3D MEKAN GİYDİRME
Bu derste, öğrenci "IST 212 - Animasyonda Temel Hareketler" ve "IST 214 - 3D Modelleme" derslerinde üç boyutlu uzayda çalışma üretmeye dair öğrendiği temelleri, Autodesk MAYA, Unreal Engine 5, Substance Painter ve Adobe CC yazılımlarının kombinasyonunu kullanarak daha gelişmiş içerik üretimlerine taşımaktadır. Öğrenci, dersin yürütücüsü tarafından kendine sunulan beş farklı 'mekan'dan birini seçerek, dönem boyunca bu mekanın üç boyutlu uzayda tasarlanması ve görselleştirilmesi için çalışır. Bu süreçte temel ve modern görsel geliştirme teknikleri, dijital ortamda kamera sistemleri ve ışık gibi unsurları kavrar.
___________________________________________________________________________
IST 304 - 3D HAREKET
Bu derste, öğrenci "IST 212 - Animasyonda Temel Hareketler" - "IST 214 - 3D Modelleme" ve "IST 303 - 3D Mekan Giydirme" derslerinde üç boyutlu uzayda çalışma üretmeye dair öğrendiği temel ve kompleks iş akışlarını, Autodesk MAYA, Unreal Engine 5, Substance Painter ve Adobe CC yazılımlarının kombinasyonunu kullanarak geliştirmeye devam eder. Dersin ana odak noktası, üç boyutlu düzlemde modellerin sahip olduğu iskelet (rig) sistemlerinin kullanımıyla öğrencinin karakter animasyonları üretmesidir. Dersin yürütücüsü tarafından öğrencilere verilen ses klipleri aracılığıyla öğrenci dönem boyunca bir karakteri verilen akış doğrultusunda sahnelemeyi ve canlandırmayı sürdürür ve görsel geliştirmesini tamamlar.
___________________________________________________________________________ IST 310 – GÖRÜNTÜ, SES VE HAREKET (TELEVİZYON, VİDEO)
___________________________________________________________________________
IST 311 – GÖRSEL ÖYKÜLEME
___________________________________________________________________________
IST 312 – MOBİL CİHAZLARDA UYGULAMA TASARIMI
___________________________________________________________________________
IST 313 – RADYO YAYINCILIĞI VE PROGRAMCILIĞI
___________________________________________________________________________
IST 314 – REKLAM VE TASARIM II
Bu ders bir proje ara sınav öncesinde bir proje ara sınav sonrasında olmak üzere toplam iki projeden oluşmaktadır. Bu derste basılı ve dijital reklam uygulamalarından farklı olarak reklam stratejileri üzerinde çalışma yürütülmesi amaçlanmaktadır. Birinci aşama reklam kampanyası planlama ve yönetimi ikinci aşama reklam mesajı oluşturma ve marka kimliği geliştirme son aşamada ise reklam etkinliğini ölçme ve değerlendirme olarak belirlenmiştir.
___________________________________________________________________________
IST 315 – REKLAM VE TASARIM I
Bu ders iki proje ara sınav öncesinde iki proje ara sınav sonrasında olmak üzere toplam dört projeden oluşmaktadır. Ürün, marka, hizmet vb. alanlarda basılı reklam (gazete, dergi, broşür vb.) ve dijital reklam (web siteleri, sosyal medya, mobil uygulamalar vb.) uygulamaları yapılması amaçlanmaktadır.
___________________________________________________________________________
IST 316 – İLETİŞİM TASARIMI
___________________________________________________________________________
IST 317 – REKLAM SÖYLEMİ
Bu derste öğrenci bir reklam kampanyası veya sosyal sorumluluk projesi tasarlamayı ve bu tasarım sürecinde hedef kitle ile kurulacak iletişimi planlamayı öğrenir. Bir reklam kampanyası ya da sosyal sorumluluk projesi oluştururken görsel açıdan kullanılacak olan tekniklerden metin yazımına kadar sürecin bütün aşamalarına hakim olur ve bu alanda tecrübe edinir.
___________________________________________________________________________
IST 318 – YARATICI METİN YAZARLIĞI
___________________________________________________________________________
IST 319 – METİN YAZARLIĞI
___________________________________________________________________________
IST 320 – TELEVİZYON YAYINCILIĞI VE PROGRAMCILIĞI
___________________________________________________________________________
IST 321 – GÖRSEL ALGI (ALGI PARÇALANMASI)
___________________________________________________________________________
IST 322 – TEMEL KOD YAZILIMI II
Bu derste, öğrenci "IST 323 - Temel Kod Yazılımı I" dersinde almış ve kavramış olduğu temel bilgileri daha kompleks yazılım projeleri geliştirmek için kullanır. Öğrenci, temel yapay zeka işlemleri üzerine dönem boyunca çalışma sürdürür. İnsani duyulara sahip bir yapay zeka karakter oluşturan öğrenci, bu karakterin verilen objektif doğrultusunda bir başka karakteri araması, görmesi akabinde o karakterin bulunduğu noktaya hareket etmesi ve gerektiği takdirde ilgili karakteri takip etmesi, verilen komuta göre belirli rotalarda devriye gezmesi gibi çeşitli fonksiyonları kapasitesinde barındıran bir yapay zeka üretir.
___________________________________________________________________________
IST 323 – TEMEL KOD YAZILIMI I
Bu derste, öğrenci sayısal ortamla ilgili temel bilgileri kavrar; kod ve algoritma alt yapıları oluşturmak konusunda tecrübe edinir. C++ dilinin odağa alındığı derste öğrenciler temel logic-gate (mantık kapıları) üzerinden çalışmaya başlayarak basit dört işlem, değişkenler, temel algoritmalar ve basit yazılımsal unsurlar oluştururlar. Öğrenciler dönem boyunca hesap makinesi, tepkisel sistemler (belirli bir değişkene bağlı uyarı otomasyonları) gibi çeşitli projeler üretir.
___________________________________________________________________________
IST 324 – DÜŞÜNCE GELİŞTİRME VE YARATICI DÜŞÜNCE
___________________________________________________________________________
IST 325 – MEDYA ÖLÇÜMLEME VE PLANLAMASI
___________________________________________________________________________
IST 326 – GÖRSEL İLETİŞİM
___________________________________________________________________________
IST 327 – İLLÜSTRASYON
Öğrenci çizim tekniklerini öğrenerek kendi çizim stilini oluşturur. Stilizasyon, manipülasyon vb. tekniklerini kullanarak farklı bir bakış açısı edinir. Renk kullanımında tercih edilecek olan teknik konusunda herhangi bir sınır olmayan İllüstrasyon dersinde öğrencinin gelişim durumuna göre dijital illüstrasyon tekniğinde de uzmanlaşma imkanı sunulur.
___________________________________________________________________________
IST 328 – İLETİŞİM VE PAZARLAMA
___________________________________________________________________________
IST 329 – TASARIM VE UYGARLIK TARİHİ
___________________________________________________________________________
IST 330 – HALKLA İLİŞKİLER YÖNETİMİ II
___________________________________________________________________________
IST 331 – HALKLA İLİŞKİLER YÖNETİMİ I
___________________________________________________________________________
IST 332 – SOSYAL MEDYA YAYINCILIĞI
Ders, öğrencilere sosyal medyanın toplumsal, kültürel ve ekonomik etkilerini değerlendirme yeteneği kazandırmayı amaçlar. Öğrenciler, farklı platformların özelliklerini, kullanım amaçlarını, etkileşim dinamiklerini ve stratejilerini öğrenir, ara sınav ve yıl sonu sınavında kendi gönderi ve kampanyalarını oluştururlar.
___________________________________________________________________________
IST 333 – HALKA İLİŞKİLER KAMPANYASI
___________________________________________________________________________
IST 334 – DİJİTAL OYUN YAZILIMI
"IST 323 - Temel Kod Yazılımı I" ve "IST 335 - Dijital Oyun Tasarımı" derslerinde kodlama ve yazılım üretimiyle video oyunu tasarımı konusunda temel bilgi ve becerileri edinmiş olan öğrenci, dersin yürütücüsü tarafından temel mekanikleri belirlenmiş birden fazla oyun türü arasından seçim yaparak bir video oyununun yazılımsal alt yapısının hazırlanması için dönem boyunca çalışır. Öğrenci bu süreçte hem temel oyun mekaniklerini kodlar hem de bunun üstüne kendisi çeşitli oynanış mekanikleri geliştirir.
___________________________________________________________________________
IST 335 – DİJİTAL OYUN TASARIMI
Bu derste, öğrenciler bir video oyununun (dijital oyun) üretim süreci ile ilgili kapsamlı bilgi edinirler. Video oyunu tarihi, video oyunlarının üretim teknikleri, üretim sürecindeki basamak ve işlemler ile ilgili bilgi edinen öğrenci, üç boyutlu uzayda bir platformer oyunu üretir ve platformer oyunlarının temel unsurlarını oluşturduktan sonra oynanış süreci ve oyuncu/oyun ilişkisi üzerinden yeni oyun mekanikleri tasarlar. Dersin yürütücüsü tarafından ders mevcudunun iki gruba bölünmesi ile, öğrenciler iki oyun projesi üzerine dönem boyunca çalışmayı sürdürürler.
___________________________________________________________________________
IST 336 – MİTOLOJİ VE İKONOGRAFİ
___________________________________________________________________________
IST 337 – YARATICI TİPOGRAFİ
Öğrenci daha önceden almış olduğu tipografi eğitimini temel alarak, seçtiği boyama tekniği ile kendi yazı karakterini oluşturmayı öğrenir. Yazı karakterini oluşturduktan sonra kolaj tekniği ile oluşturduğu yazı karakterlerinin görsel düzenlemesini tamamlar ve hareketlendirmeyi öğrenir. Bu süreçte farklı malzemeleri tasarım sürecinde kullanmayı ve bu süreci en doğru şekilde yönetmeyi öğrenir.
___________________________________________________________________________
IST 338 – AFİŞ TASARIMI ATÖLYESİ
Ders süreci iki farklı aşamadan oluşur. İlk aşamada öğrenci afiş tasarımın tarihini, terminolojisini, tekniklerini ve türlerini öğrenir. İkinci aşamada ise öğrendiği bilgilerle geleneksel ya da dijital teknikleri kullanarak afiş tasarımları yapmaya başlar. Derste ulusal veya uluslararası yarışma, bienal ve trienaller araştırılır. Seçilen bir etkinlik için afiş tasarım süreci başlatılır. Öğrenci ulusal ve uluslararası etkinliklerin analizini yapmayı ve seçtiği etkinliğe nasıl katılacağını öğrenir. Ders kapsamında yapılan tasarımlar bu etkinliklere gönderilir.
___________________________________________________________________________
IST 340 – SİNEMA DİLİ VE TASARIMI
Bu derste öğrencilere sinema tarihi ve akımlarına genel bir bakış sunulur ve sinemanın anlatı, görsel, işitsel ve kurgusal unsurları ele alınır. Müzik, aydınlatma, kadraj, set tasarımı gibi öğeler film örnekleri üzerinden incelenir.
___________________________________________________________________________
IST 401 – SOSYAL SORUMLULUK PROJESİ
___________________________________________________________________________
IST 402 – MEZUNİYET PROJESİ
___________________________________________________________________________
IST 403 – İLETİŞİM SOSYOLOJİSİ
___________________________________________________________________________
IST 404 – İLETİŞİM VE HEDEF KİTLE ARAŞTIRMALARI
___________________________________________________________________________
IST 411 – ETKİLEŞİMLİ YENİ MEDYA
Öğrenci bu derste, yeni medya kavramı ile ilgili teorik altyapıyı alır ve dönem boyunca tüm mevcudun bir ekip şeklinde hareket ettiği altyapı ile bireylerin etkileşime geçebileceği, parçaları hem dijital ortamda hem de fiziksel ortamda bulunan medya unsurları üretir.
___________________________________________________________________________
IST 412 – ELEŞTİREL MEDYA OKURYAZARLIĞI
___________________________________________________________________________
IST 413 – ULUSLARARASI İLETİŞİM
___________________________________________________________________________
IST 414 – BELGESEL SİNEMA
Bu derste, öğrenciye kurgusal olmayan sinema tanıtılır. Belgesel sinemanın tarihçesi, farklı türleri ve yapısal unsurları gibi konular hakkında bilgilendirilir ve bu bilgiler örnekler ile pekiştirilir. Öğrenci, belgesel film üzerine eleştirel düşünebilme yeteneği kazanır.
___________________________________________________________________________
IST 415 – KİTLE İLETİŞİMİ
___________________________________________________________________________
IST 416 – DRAMATURGİ
___________________________________________________________________________
IST 417 – SİYASAL İLETİŞİM
___________________________________________________________________________
IST 418 – PORTFOLYO TASARIMI VE SUNUM TEKNİKLERİ
Öğrenci eğitim aldığı süre içerisinde yaptığı tasarımları yeniden ele alarak daha profesyonel bir şekilde yeniden düzenlemeyi öğrenir. Süreçte içerik zenginleştirmek amacıyla yeni tasarımlar da üretilebilir. Tasarımlar bir araya getirilerek bir sunum dosyasının nasıl oluşturulacağına koordinatör rehberliğinde karar verilir ve uygulama aşamasına geçilir. Ders hem geleneksel hem de dijital teknikleri kapsar. Öğrenci bu dersi aldıktan sonra kendi işlerini doğru bir şekilde sunmayı ve arşivlemeyi öğrenir.
___________________________________________________________________________
IST 419 – İSTATİSTİK
___________________________________________________________________________
IST 420 – TASARIMIN EKONOMİ POLİTİĞİ
___________________________________________________________________________
IST 421 – İLETİŞİM HUKUKU
___________________________________________________________________________
IST 422 – ÇAĞDAŞ SANAT YORUMU
___________________________________________________________________________
IST 423 – TOPLUM VE SANAT
___________________________________________________________________________
IST 424 – HALKLA İLİŞKİLERDE METİN YAZARLIĞI
___________________________________________________________________________
IST 425 – METİN ÇÖZÜMLEMELERİ
___________________________________________________________________________
IST 426 – İSTATİSTİK
___________________________________________________________________________
IST 427 – REKLAM KAMPANYASI
Bu derste bir proje ara sınav öncesinde bir proje ara sınav sonrasında olmak üzere toplam iki projeden oluşmaktadır. IST 203 İletişim Tartışmaları II dersinde öğrencilerin final çalışması olarak düzenledikleri reklam kampanyasını oluşturan “Brief (özet bilgi)”, “Stratejik Özet” ve “Uygulama Açıklaması” ‘dan oluşan çalışmanın varsa eksik/hataları düzenlendikten sonra oluşturulan reklam kampanyasının görsel uygulamasının ortaya koyulması amaçlanmaktadır. İkinci proje ise yeni bir reklam kampanyası olarak aynı aşamaları takip ederek düzenlenip teslim edilecektir
___________________________________________________________________________
IST 428 – TASARIM VE İLETİŞİM
Bu derste ara sınav öncesinde ilgili kaynaklardan okumalar yapılacak ve ders akışı okumalar üzerinden tartışma boyutunda sürdürülecektir. Ara sınav yazılı sınav şeklinde yapılacaktır. Dersin içeriğinde ise görsel iletişim ve toplumsal etkileri başlığı altında görsel iletişimin toplumsal etkileri ve sorumlulukları, medya etiği ve kültürel çeşitlilik, görsel propaganda ve manipülasyonun tespiti, son olarak eleştirel düşünme başlıkları üzerinde durulacaktır. Ara sınav sonrasındaki süreçte ise eleştirel yaklaşımlar ışında belirlenecek konu başlığı ile tasarım çalışmaları yapılacaktır. Final sınavı proje teslimi olarak gerçekleştirilecektir.
___________________________________________________________________________
IST 429 – BİLGİLENDİRİCİ İÇERİK TASARIMI
Bu ders bir proje ara sınav öncesinde bir proje ara sınav sonrasında olmak üzere toplam iki projeden oluşmaktadır. Belirlenen proje konuları altında öğrencinin yönelimlerine bağlı olarak etkileşimli içerik türleri (video, interaktif grafikler vb.) veya dijital görseller tasarlanacaktır. Konulara yönelik araştırmalardan sonra uygulama alanının kararlaştırılması ile verili bilginin belirli bir konsept içerisinde görselleştirilmesi amaçlanmaktadır.
___________________________________________________________________________
IST 431 – JENERİK TASARIMI
Öğrenci bu derste, başta televizyon ve duraksız iletim (streaming) platformlarında yayınlanan dizilerin açılış ve kapanışlarında kullanılan jenerik sekanslarının yapısını kavrar ve çözümlemesini yapar hale gelir. Dönem boyunca çeşitli dönemlerden ve türlerden jeneriklerin incelenmesi ve üretimlerindeki tekniklerin tekrar edilmesi sonrasında öğrenci ara sınav için dersin yürütücüsü tarafından belirlenen bir müzik klibine jenerik tasarlarken, final projesinde yine dersin yürütücüsü tarafından belirlenen bir filmi beş bölümlük mini-dizi konseptinde düşünerek beş adet jenerik tasarımı hazırlar.
___________________________________________________________________________
IST 432 – DİJİTAL ORTAMDA SAHNE TASARIMI
Öğrenci, ikinci ve üçüncü sınıfta, üç boyutlu uzayda görsel üretimi ve tasarım üzerine almış olduğu derslerden oluşturduğu bilgi birikimi ile, Autodesk MAYA ve Unreal Engine 5 yazılımları başta olmak üzere Metahuman ve LiveLink Face gibi yardımcı yazılımları kullanır ve bu araçlar ile üç boyutlu uzayda kompleks ve iyi işlenmiş animasyon videolar üretir.
___________________________________________________________________________
IST 433 – KISA FİLM PROJESİ
___________________________________________________________________________
IST 435 – NFT VE YENİ MEDYA TEKNOLOJİLERİ
Öğrenci blokzinciri teknolojisini ve tasarımdaki yerine dair yenilikleri kavrar. Blokzinciri teknolojisinin gelişimini ve terminolojisini öğrenir. Teorik bilgilere hakim olan öğrenci, bu bilgilere dayanarak bir konsept geliştirir ve NFT üretmeye başlar.
___________________________________________________________________________
Bu içerik 12.02.2024 tarihinde yayınlandı ve toplam 1244 kez okundu.
|